Previous |  Up |  Next

Article

MSC: 97i99
Summary:
Functions are introduced to pupils at the secondary school only. However, it is possible to include the propedeutics of functions already at nursery or primary school. At nursery, children can work with dependences, i.e. create and complete numbers sequences by means of manipulation, movement or graphic records. At primary school, learners complete numbers sequences or tables and familiarise themselves with the linear function by solving simple tasks from real life.
References:
[1] Jeřábek, J.: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2005). 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
[2] Kaslová, M.: Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání. (2010). 1. vyd. Praha: Raabe.
[3] Kořánová, P.: Činnosti zaměřené na rozvoj předmatematických kompetencí dětí - závislosti a pravidelnosti. (2012). [seminární práce]. Plzeň: FPE ZČU v Plzni.
[4] Nováková, E.: Závislosti a pravidelnosti v mateřské škole. (2013). [seminární práce]. Plzeň: FPE ZČU v Plzni.
[5] Pěchoučková, Š., Kašparová, M., Rakoušová, A.: Matematika 5 se čtyřlístkem, učebnice pro 5. ročník základní školy. (2015). 1. vyd. Plzeň: Fraus.
[6] Smolíková, K.: Rámcový program pro předškolní vzdělávání. (2004). 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
[7] Svobodová, E.: Vzdělávání v mateřské škole. Školní a třídní vzdělávací program. (2010). 1. vyd. Praha: Portál.
Partner of
EuDML logo