Previous |  Up |  Next

Article

Full entry | Fulltext not available (moving wall 12 months)      Feedback
Summary:
První část článku se zaměřuje na digitální kompetence jako nové klíčové dovednosti v rámci základního vzdělávání. Podrobně popisuje, jak konkrétní škola rozvíjí tuto kompetenci ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace. V praktické části je představeno řešení úloh z Matematické olympiády kategorie Z5 pro pátý ročník základní školy. Souhrnný průzkum obsahuje analýzu způsobu řešení úloh žáky, jejich aktivity a metodiky s využitím tabulkového kalkulátoru, což umožňuje posoudit schopnosti žáků aplikovat svou digitální kompetenci při řešení matematických úloh.
Summary:
The first part of the article focuses on digital competence as a new key skill in basic education. It describes in detail how a particular school develops these competences in the educational area "Mathematics and its applications". In the practical part, the solution of tasks from the Mathematical category Z5 for the fifth year of primary school is presented. The summary survey includes an analysis of the way pupils solve the problems, their activity and methodology using a spreadsheet calculator, which allows to assess pupils' ability to apply their digital competences in solving mathematical problems.
References:
[1] Matematická olympiáda: Matematická olympiáda ZŠ 73. ročník. (2023). https://www.matematickaolympiada.cz/mo-pro-zs/rocnik/73-rocnik
[2] edu.cz - Jednotný metodický portál MŠMT: RVP ZV - Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2021). https://www.edu.cz/rvp-ramcove-vzdelavaci-programy/ramcovy-vzdelavacici-program-pro-zakladni-vzdelavani-rvp-zv
[3] 31. základní škola: Škola pro 21. století -- ŠVP 31. základní školy. (2023). https://zs31.plzen.eu/dokumenty/svp/skola-pro-21-stoleti-svp-31-zakladni-skoly.aspx
[4] NPI: Digitální kompetence 2023 v uzlových bodech vzdělávání (2023). Revize RVP ZV. (2023). https://revize.edu.cz/files/npo-uzlove-body-v2.pdf
Partner of
EuDML logo